18 yaşından 65 yaşına kadar tüm kişilere yapılabilir

Kadınlarda da saç ekimi kolaylıkla yapılabilir. Fakat kadınlarda saç dökülmesinin sebebini bulmak daha önemlidir.Çünkü kadınlarda saç dökülmesi yapan sebepler genelde geri döndürülebilir sebeplerdir.

Saç ekimi donör(verici) alan müsaade ettiği kadar sayıda kişinin isteğine bağlı yapılabilir.

Bir önceki ekimden sonra bir yıl kadar bir süre geçmesi yeterlidir.

Ekilen saçlar erkeklik hormonlarına ve genetik faktörlere dirençli güvenli bölge(safety zone) dediğimiz bölgeden alınır bu sebeple ekilen saçlar neredeyse hiç dökülmez.

İşlem sonrası ilk yıkamanız 24-48 saat içinde yapılır eğer toz toprak teması olmayan bir iş yapıyorsanız hemen işe dönebilirsiniz

İşlem sonrası ilk yıkamanız 24-48 saat içinde yapılır,sonrasında uçak veya araç ile seyahat edebilirsiniz

Aksine işleme kahvaltı ve yemek sonrası gelmelisiniz?

Bu işlem günü birlik bir operasyondur ve hastanede kalmayı gerektirmez.

Bu işlem lokal anestezi altında yapılan bir işlemdir ,hasta televizyon seyredebilir ,tuvalete gidebilir, işleme ara verildiğinde yemek yiyebilir.

Saç ekimi sırasında kişi bir ağrı hissetmez

Saç ekimi sonrasında kişi genelde ağrı hissetmez ,hissedilen çok ufak sızı gibi durumlarda basit ağrı kesiciler ile çözülebilir.

İlk gün baş bölgenize su değmeyecek şeklide ,24 saat sonra ise size tarif edilen gibi duş alabilirsiniz

Ekim sonrası ilk 5 gün ilaç kullanımı sonrası bir daha ilaç kullanımı gerekmez

Saçlar 3aydan -12 aya kadar çıkmaya devam eder

Saç ekiminde cildin altına verilen sıvılar eğer hekiminizin önerilerine uymazsanız yüzünüze inebilir ama birkaç küçük önlemle  bu engellenir

4-8 saat arası ürmektedir

Beyaz saçlarda transfer edilebilir

Bu bölgelerden de transfer yapılabilir

Saç alınan bölgedeki yoğunluğa bağlı olarak 2500-4500 arası greft (kök) alınmaktadır. Bu say üstündeki rakamlar birçok merkezde telaffuz edilse de daha yüksek rakamlar saç alınan ense bölgesinde iz bırakcağı için çok gerçekçi değildir.

Ekim için toplanan saçlar kökleriyle birlikte alındığı için ne yazıkki bu saçların yerine yenisi çıkmaz, fakat bu işlem saç ekimi uzmanı hekimler tarafından planlandığı için ,ekilecek saçların alındığı bölgede mevcut saçların %70-80 kalacak sekilde olabildiğince simetrik alınır bu sebeple bu bölgede bir iz kalmaz

Bu bir ameliyat olduğu için çok düşük ihtimallerde olsada ameliyat sonrsı minimal kanama,enfeksiyon , saç ekimi yapılan bölgede saçın çıkmaması, ekim yapılan bölgenin kansız kalması sebebi ile yara oluşması gibi komplikasyonlar görülmektedir. Fakat bu ameliyat işin uzmanı hekimler ve düzgün hastane koşulalrında yapıldığında bu sorunlarla oldukça az karşılaşmaktayız

Hepatit C ve HIV virüsü tasıyan kişilere

-Bağışıklık sistemini zayıflatan bir kronik hastalığa sayip hastalara(Organ nakli geçirmiş,kronik karaciğer hastalığı olanlar, lösemi gibi rahatsızlıklar)

-Çeşitli sebeplerle kansulandırıcı ilaç kullanan hastalar(Kalp hastalıkları vb.)

-Hemofili hastaları, Kanama bozukluğu hastaları

-Kanser  hastalığı

-Kullanılan ilaçlara allerjisi olan kişiler

Bu hastalıkların dışındaki kişilere saç ekimi kolaylıkla yapılabilir.